top of page

Hva er API og hvorfor trenger vi det?

Hva er API og hvorfor trenger vi det? Et API står for Application Programming Interface. Det er en samling av definerte regler, protokoller og verktøy som tillater ulike programvaresystemer å kommunisere med hverandre. API-er fungerer som et grensesnitt som lar en applikasjon få tilgang til funksjoner eller data fra en annen applikasjon, tjeneste eller system.


Vi bruker API-er daglig uten at vi tenker på det. For oss som kassaleverandør er det viktig å utvikle API-er som gjør at kassasystemet kan kommunisere med kundens øvrige systemer. Det kan være alt fra regnskapssystemer til kundens nettbutikk.


Frontline POS har i dag en rekke utviklere som jobber daglig med å utvikle dette, slik at kundene kan oppleve en sømløs hverdag gjennom sitt kassasystem.


Et eksempel er hvis kunden har et fysisk utsalgssted og en nettbutikk. Gjennom vårt API vil da kundens lagerbeholdning som ligger i kassen oppdatere seg hvis det blir gjort handel på kundens nettbutikk. På den måten er kunden til enhver tid oppdatert på sin lagerbeholdning uavhengig av hvor handelen gjennomføres.


Hvis du vil vite mer om hva vi kan hjelpe deg med så ta kontakt på telefon 4000 8989 eller post@frontlinepos.no

134 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle
bottom of page