Vi har røtter tilbake til 1990-tallet og har gjennom årene gjennomført flere oppkjøp og inngått mange samarbeid.
I 2020 fant vi ut at vi måtte fokusere mer på våre betalingsløsninger og opprettet et eget selskap for dette. Frontline POS ble opprettet april 2020 og eier butikkdatasystemet "Frontline Systems". Vi har 7 utviklere som daglig jobber med å forbedre våre systemer og sørger for at vi alltid er oppdatert med nye funksjoner, tilpassning til lovgivning og for å dekke våre kunders ulike behov.
I tillegg har vi 8 teknikere som programmerer utstyr, tar seg av opplæring og support. Vår salgsavdeling med backoffice og bedriftsrådgivere tar seg av salg og veiledning til nye og eksisterende kunder.
Frontline Systems er et av markedets mest brukervennlige systemer og vi har per i dag flere tusen aktive kasser. Våre systemer er alltid oppdaterte jamfør gjeldende lovverk.
Systemene brukes av alt fra små bedrifter til offentlige institusjoner. Konto kan settes opp som kjede med en kjedetopp, avdelinger og ulike butikker med flere kassapunkt. Hver kundekonto blir satt opp etter kundens konkrete ønsker og behov slik at systemene er best mulig tilpasset og dermed enkelt og intuitivt i bruk. Frontline Systems er et komplett system som videre kan tilpasses med ulike tilleggsmoduler. Noen moduler er også frittstående.
Administrasjonen gjøres enkelt på web og her er også alle salgstall i reell tid, statistikk, rapporter og varehåndtering og mer til. Overordnede bransjer er Arena/Festival, Bakeri, Bar/Restaurant, Kantine/Selvbetjent, Kiosk/Dagligvare og Avfallshåndtering.
Vi samarbeider med landets ledende leverandører av både mobile, selvbetjente og integrerte betalingsterminaler. Bankterminalene leverer vi fra både Verifone og Nets og kan integreres mot vårt kassasystem eller brukes frittstående.
Vi leverer løsninger i hele Norge.